سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
2دیتالاگر دما و رطوبت مدل mic-98586 306001329369000000169000000
1میلواکی pH58 MAX ضد آب pH/ORP/Temp Tester 306008245710110
بستن

راهنماي خريد تصفيه آب ؟


مقدمه:

تصفیه آب (به انگلیسی: Water Treatment )، هر فرآیندی است که کیفیت آب را بهبود می‌بخشد تا آن را برای یک هدف خاص مناسب‌تر سازد. هدف استفادهٔ نهایی ممکن است نوشیدن، تأمین آب صنعتی، آبیاری، نگهداری جریان رودخانه، تفریح با آب یا بسیاری از کاربردهای دیگر، از جمله بازگرداندن به صورت امن به محیط‌زیست باشد.

دستگاه تصفیه آب چیست؟ 

امروزه همزمان با رشد روز افزون جمعیت، آلودگی انسانی و صنعتی افزایش یافته و موجب کاهش کیفیت آب آشامیدنی حتی در مناطقی که دارای آب سالم و گوارا بوده اند، شده است. افزایش آلودگی موجب نفوذ نیترات به فاضلاب های انسانی و بالارفتن آلودگی بسیاری از منابع آبی و لایه های مختلف خاک می‌گردد. آب سالم یکی از نیازهای اساسی بدن انسان است که بدون آن، امکان زنده ماندن بیش از چند روز وجود نخواهد داشت که در حال حاضر برای سالم‌سازی آب ها از دستگاه های تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه کننده آب صنعتی یا نیمه صنعتی استفاده می‌شود. در این مقاله اطلاعاتی در مورد دستگاه تصفیه آب، فیلتر تصفیه آب، کاربرد و نحوه عملکرد آن در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.



دستگاه تصفیه آب به سیستم هایی اطلاق می‌گردد که با بهره گیری از بهترین روش‌های تصفیه، به جداسازی ذرات معلق، آلودگی ها و آلاینده های شیمیایی می‌پردازد. در واقع به هر نوع سیستمی که هر مقدار از این ذرات و آلودگی‌های موجود در آب را حدف نماید، دستگاه تصفیه آب گفته می‌شود. این دستگاه، تقریبا ۹۰ درصد آلودگی‌ها اعم از میکروب‌ها، رسوب، انواع پاتوژن ها، کلر و مواد معدنی را از بین می‌برد و در نتیجه آب سالمی که برای نوشیدن ضرری ندارد؛ آماده استفاده می‌گردد. عمل تصفیه آب، توسط سیستم های کوچک خانگی و همچنین سیستم‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر همانند دستگاه های صنعتی و تصفیه خانه های آب شهری، انجام می‌گیرد

دستگاه تصفیه آب خانگی در جوامع و شهرهای صنعتی ما انسان ها در وسعت های بسیاری یافت میشود.

از آب شور دریا گرفته تا آب های زیر زمینی که در تصفیه خانه های صنعتی برای شرب و آشامیدن انسان ها کلر زنی میشود تا برسد به یک دستگاه تصفیه آب خانگی که کیفیت آب آشامیدنی را به حد نرمال و استاندارد خود برساند.



از انواع آلودگی های موجود در آب آشامیدنی میتوان به مواردی همچون کلر، آلومینیوم، نیترات و نیتریت و آرسنیک و… اشاره نمود که مضرترین این املاح نیترات است و مضرات سرطان زایی برای بدن سلامت بدن انسان خواهد داشت.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

نوع فیلتر و میزان مصرف آب برای خانه ی ما، تعیین کننده ی نوع دستگاه تصفیه آب ما است. از مزایای دیگر استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی علاوه بر تاثیر آن بر سلامت بدن، می توانیم به افزایش طول عمر دستگاه های برقی خانگی که با آب سر و کار دارند، همچون چای سازها و قهوه سازها و لباس شویی و مخزن آبخوری یخچال و... اشاره کنیم. شما با استفاده از دستگاه های تصفیه، آبی سالم تر را استفاده می کنید که املاح آن دیگر به بدن و وسایل شما آسیب نمی زنند.

تا اینجای کار تمرکز ما بر روی دستگاه های تصفیه آب خانگی بود اما دستگاه های تصفیه آب صنعتی نیز بسیار نقش مهمی را در کسب و کار های گسترده ی مواد غذایی و تولیداتی که در آن ها آب حرفی برای گفتن دارند بازی می کنند.



دستگاه تصفیه آب چگونه کار می‌کند؟

آب به دلیل داشتن ساختار مولکولی غیر معمول، بطور شگفت‌انگیزی بسیاری از مواد را در خود حل می‌کند. همانطور که می‌دانید آب در طبیعت به طور پیوسته در حال گردش می‌باشد که این پروسه به عنوان چرخه‌ی آب شناخته می‌شود. در تمام این مراحل آلودگی‌هایی وارد آب می‌شود که بخش عظیمی از آن توسط سیستم تصفیه آب شهری بر طرف می‌شوند. اما برخی از آن‌ها تا مرحله‌ی آخر باقی می‌مانند و یا در طول مسیر به دلایل مختلف از جمله قدیمی بودن سیستم لوله‌کشی و… به آب اضافه می‌شوند. بنابراین برای رفع این گونه آلودگی باید با استفاده از دستگاه تصفیه آب آن‌ها را از آب آشامیدنی خود حذف کنید.


دستگاه تصفیه آب با استفاده از فیلتر‌های مخصوص خود آلودگی‌های مختلفی نظیر سرب موجود در آب، میکروب‌ها، رسوب، انواع پاتوژن‌ها، کلر و مواد معدنی اضافه را برطرف می‌کند و با از بین بردن درصد بالایی از این آلودگی‌ها، سبب می‌شود که آب آشامیدنی ما بو و مزه‌ی بهتری پیدا کند.

به طور معمول اکثراً مدل‌های دستگاه تصفیه آب خانگی قابلیت تصفیه آب در ۴ الی ۵ و ۶ مرحله را دارا می‌باشند که در هر مرحله قسمتی از آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها حذف می‌شوند. در پایان پس از عبور آب از دستگاه تصفیه آب، شما می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که بیش از ۹۰ درصد آلودگی‌ها بر طرف شده‌اند و آبی سالم که برای بدن شما ضروری است را در اختیار دارید

کیفیت یک برند خوب دستگاه تصفیه آب از جنبه‌های مختلف تعریف می‌شود. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

تصفیه موثر:

برندهای خوب توانایی حذف آلاینده‌های مختلف از آب را دارا بوده و تا حد امکان از آب از آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی پاک می‌کنند.

عمر مفید: 

دستگاه‌های تصفیه آب با کیفیت بالا دارای قطعات مقاوم و دوامی هستند که می‌توانند به مدت طولانی خدمت کنند و نیاز به تعویض مکرر نداشته باشند.

طراحی مدرن: 

برندهای معتبر در طراحی دستگاه‌های تصفیه آب خود به جوانب استفاده آسان و جذابیت ظاهری توجه دارند.

عملکرد بهینه: 

دستگاه‌های خوب توانایی تنظیم و کنترل مناسبی از فشار آب و تصفیه را دارند تا به بهترین عملکرد برسند.

پشتیبانی مشتری: 

برندهای معتبر خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می‌دهند و به مشتریان خود کمک می‌کنند تا مشکلات یا سوالات خود را حل کنند.

استانداردهای ایمنی و مواد مورد استفاده: دستگاه‌های تصفیه آب باید به استانداردهای ایمنی مطابقت داشته باشند و از مواد ایمن و سازگار با آب استفاده کنند.

در نهایت، انتخاب یک برند خوب بر اساس نیازها و بودجه شخصی شما بستگی دارد، اما تضمین کیفیت و مطابقت با استانداردهای معتبر می‌تواند تصمیم‌گیری را آسان‌تر کند. 




مراحل و فیلترهای دستگاه تصفیه آب

 دستگاه تصفیه آب شامل چند فیلتر مختلف است که هر کدام از آن ها وظیفه دارند قسمتی از آلاینده ها ی آب را از بین ببرند. هر فیلتر دارای کاربرد و ویژگی های منحصر به فرد است که در نهایت همه ی ی آن ها مکمل یکدیگر می باشند. دستگاه های اسمز معکوس که در حال حاضر در بسیاری از خانه ها دیده می شود دارای تعدادی فیلتر اصلی می باشد و اضافه شدن یک یا دو فیلتر دیگر به آن ها، کاربرد دستگاه را بیشتر می کند. مثل فیلتر قلیایی و فرا بنفش. برای آشنایی بیشتر با کارکرد دستگاه در ادامه مراحل و فیلتر های دستگاه تصفیه آب را در دستگاه اسمز معکوس به ترتیب توضیح خواهیم داد.



مرحله اول: فیلتر پروپیلن

این فیلتر وظیفه ی از بین بردن مواد جامد و درشت آب از جمله گل و لای و شن و ماسه را دارد. قطر منافذ فیلتر الیافی ۵ میکرون است و می تواند فقط ذرات بزرگتر از این اندازه را به دام بیاندازد.

مرحله دوم: فیلتر کربن پودری

در این مرحله فیلتر کربن پودری مواد و گاز های شیمیایی محلول در آب را از بین می برد. کلر و مواد جانبی آن در این مرحله حذف می شوند.

مرحله سوم: فیلتر کربن بلاک

این فیلتر تکمیل کننده ی مرحله ی قبل می باشد و تفاوتش در اندازه ی قطر منافذ است. بنابراین ذرات کوچک تر و مواد شیمیایی باقی مانده در این فیلتر به دام می افتند. هم چنین بو و مزه ی آب را نیز بهتر می کند.

مرحله چهارم: فیلتر ممبران

این مرحله مهم ترین قسمت تصفیه آب به روش اسمز معکوس است. فیلتر ممبران منافذ بسیار ریزی به قطر ۰۰۰۱/۰ میکرون دارد. برای این که عمل اسمز معکوس انجام شود نیاز است که آب با فشار زیادی از این فیلتر عبور کند که پمپ دستگاه این وظیفه را به عهده دارد. در این فرایند تمام املاح آب و هر نوع آلودگی باقی مانده در ریز ترین اندازه از بین خواهد رفت و سختی آب کم می شود.

مرحله پنجم: فیلتر پست کربن

این فیلتر تصفیه آخر آب را انجام می دهد و بو و مزه ی بد آب را در مخزن دستگاه بهبود می دهد.

مرحله ششم: فیلتر مینرال

این فیلتر سختی آب را تنظیم کرده و مواد معدنی که در طی تصفیه آب از بین رفته اند را به آن اضافه می کند. در این صورت آب خاصیت معدنی خود را حفظ خواهد کرد.



دستگاه تصفیه آب آکوا لایف 8 مرحله (Aqua Life)

مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی


پمپ :

پمپ جهت تأمین فشار آب ، بین ۸۰ تا ۱۲۰ psi برای ورود به ممبرین است.


ترانسفورمر:

برای تأمین برق پمپ  RO ولتاژ220ولت شهری را به 24 ولت تبدیل می کند.


شیر برقی:

با قطع برق ، آب ورودی به سیستم را قطع میکند .


شیر تنطیم TDS :

با این شیر املاح افزودنی آب را تنظیم می کنند.


نمایشگر فشار :

اگرعقربه فشارسنج از ۲۰ psi  کمتر شود باید ، فیلترهای pp و کربن تعویض شود.


شیر یک طرفه سوزنی: 

این شیر برای کنترل جریان آب از ممبرین به مخزن و جلوگیری از برگشت آن تعبیه شده است.


سنسور فشار بالا :

زمانی که مخزن فشار پر می شود این سنسور بطور اتوماتیک جریان برق را قطع می کند. سوییچ کنترل بر روی رنج ۳۸ و ۳۲ psi تنظیم است .


سوییچ فشار پایین: 

با قطع و وصل شدن  آب و یا کاهش فشار این سوئیچ اتوماتیک برق را قطع می کند.  سنسور در فشار بالاتر از ۵ psi  روشن و درفشار پایین خاموش می‌شود.


شیر کنترل فاضلاب:

جهت جلوگیری از هدر رفتن آب عمل می کند و بر روی min  ۳۰۰ cc تنظیم و ثابت شده است


شیر یک طرفه کنترل:

از برگشت آب به شیر میکس جلوگیری می کند.



دستگاه تصفیه آب هشت مرحله نايس واتر( Nice Water)


هدف از تصفیه آب لوله کشی شهری چیست و چه املاح مضری در آب سلامت بدن انسان را به خطر می اندازند؟

آب لوله کشی شهری سختی بالایی دارد و املاح مضری همچون نیترات و نیتریت که سرطانزا هستند بر اثر آلودگی های آب در لوله کشی شهری یافت میشوند به همین جهت حذف این املاح مضر توسط یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس میتواند علاوه بر کاهش آلودگی های آب شرب مصرفی روزانه به افزایش سلامت بدن انسان کمک شایانی نماید

آیا از دستگاه تصفیه آب میتوان فقط برای نوشیدن استفاده نمود یا کاربردهای دیگری هم دارد؟

یک تصفیه آب خانگی علاوه بر مصرف آب آشامیدنی میتواند در جهت شست و شوی لباسهای خاص نوزادان، استفاده برای لوازم خانگی که رسوبات آب برای آن مضر هستند همچون اتو و برف پاک کن ماشین و همچنین برای شست و شوی پوستهای حساس به مواد شیمیایی نیز از دیگر کاربردهای آن است


شير دستگاه تصفيه آب برنجی

مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب

مزایا

۹۹% آلاینده‌های موجود در آب را حذف می‌کند

اکثر دستگاه‌های تصفیه آب امروزی از سیستم اسمز معکوس بهره می‌گیرند. این سیستم‌ها یکی از بهترین روش‌ها شناخته شده که با عبور دادن آب از یک غشاء نیمه تراوا، حدود ۹۹% آلاینده‌ها را حذف می‌کنند. این غشاء نیمه تراوا در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، همان فیلتر ممبران است که می‌تواند ناخالصی‌هایی تا اندازه‌ی ۰/۰۰۰۱ میکرون را تصفیه کند. با این توانایی، تقریبا تمام ناخالصی‌های موجود در آب حذف می‌شوند.

بهبود بخشیدن به طعم و بوی آب

انواع دستگاه تصفیه آب، شامل فیلترهای کربنی هستند که وظیفه‌ی آن‌ها خذف ترکیبات شیمیایی از آب است. یکی از این ترکیبات، کلر است. ترکیبات شیمیایی کلر و فلوراید که جهت ضدعفونی به آب افزوده می‌شوند، دارای بئوی ناخوشایندی هستند. بنابراین با استفاده از این فیلتر، کیفیت آب خروجی بیشتر شده و بو و مزه‌ی آب به طور محسوسی بهتر خواهد شد.

بهتر بودن طعم غذاهای پخته شده با آب تصفیه شده

بهتر شدن طعم غذ اهایی که با آب تصفیه شده می‌پزید، یکی دیگر از مزایای دستگاه تصفیه آب به شمار می‌رود. به همین دلیل است که بسیاری از رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها به استفاده از این دستگاه‌ها روی آورده‌اند.

کمک به حفاظت از محیط زیست

درصورتی که نخواهید از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده کنید و از طرف دیگر مایل به نوشیدن آب شهری نباشید، تنها راهی که برای شما باقی خواهد ماند، استفاده‌ی مداوم از آب معدنی می‌باشد. در این صورت شما باید مقدار زیادی آب معدنی خریداری کنید. در این شرایط، بطری‌های پلاستیکی زیادی وارد چرخه‌ی طبیعت می‌شوند که کاملا با وظیفه‌ی طبیعی و اجتماعی هر فرد مغایرت دارد.

صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها

با توجه به مطلب قبل، اگر بخواهید برای مصرف روزانه‌ی خود از آب معدنی استفاده کنید، و مقدار آن حدود ۱۰ لیتر باشد، شما در طول یک سال حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومان صرف خرید آب معدنی کرده‌اید. این هزینه بدون در نظر گرفتن زمانی است که صرف خرید آب می‌کنید. این درحالی است که در حال حاضر برای خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی چیزی حدود ۴ میلیون تومان باید هزینه کنید.
همچنین باید هزینه‌ی تعویض فیلترها را هم در نظر بگیرید، زیرا فیلترها در نحوه تصفیه آب تاثیر دارند. با این وجود باز هم هزینه‌ی نهایی بسیار کمتر از خرید آب معدنی خواهد بود.

لذت بردن از نوشیدن آب

بسیاری از افرادی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند بر این باورند که میزان آبی که در طول روز می‌نوشند بیشتر و لذیت بخش تر شده. به دنبال آن نوشیدن نوشابه در خانه‌ها کمتر خواهد شد. پس لذت بردن از نوشیدن آب هم می‌تواند از فواید دستگاه تصفیه آب به شمار رود.

معایب

معایب این دستگاه‌ها سبب شده تا کاربرد دستگاه تصفیه آب نیز در برخی موارد کمتر شود.

نیاز به سرویس به صورت دوره‌ای

اگرچه معایب دستگاه تصفیه آب نسبت به مزایای آن کمتر است، اما این دستگاه‌ها نیاز به سرویس دوره‌ای دارند که می‌تواند برای افراد سخت باشد. فیلترهای دستگاه تصفیه آب به دلیلی اسنکه عمل فیلتراسیون را بر عهده دارند و جزئ قطعات مصرفی محسوب می‌شوند، پس باید پس از مدتی آن‌ها را تعویض کرد.

کیپ شدگی و کار نکردن تصفیه آب

در صورت تعویض نشدن به موقع فیلترها به خصوص فیلتر ممبران، ممکن است که کاربرد دستگاه تصفیه آب کاهش یافته و دیگر بازده مناسب را نداشته باشد. فیلترهای کربنی و فیلتر ممبران دارای سوراخ‌های بسیار ریزی برای جذب ناخالصی‌ها و عبور آب دارند که اگر به موقع تعویض نشوند، این سوراخ‌ها از ناخالصی‌ها پر شده و به اصطلاح سبب کیپ شدن فیلترها می‌شود.
پساب بیش از حد تصفیه آب، خرابی پمپ تصفیه آب از نمونه‌های عواقب نگهداری درست از دستگاه‌های تصفیه آب است.

کند بودن فرایند تصفیه آب

یکی دیگر از معایب دستگاه تصفیه آب، کند بودن فرایند تصفیه است. این مشکل از اسمز معکوس نشعت می‌گیرد. البته برای این مشکل راه حلی وجود دارد. برای حل این مشکل، در کنار دستگاه از یک مخزن ذخیره استفاده می‌شود.

املاح مفید برای بدن را حذف می‌کند

یکی دیگر از معایب این دستگاه‌ها این است که املاح مفید را در کنار دیگر آلاینده‌ها، حذف می‌کنند. این مشکل نیز راه حلی دارد. به این منظور از فیلری به نام مینرال در دستگاه استفاده می‌کنند که در مرحله‌ی آخر فیلتراسیون، به آب تصفیه شده املاح مفید و مورد نیاز را اضافه می‌کند. این فیلتر کاربرد دستگاه تصفیه آب را بیشتر می‌کند.


پک فیلتر 6 عددی تایوانی تصفیه آب

کلام پایانی

در آخر اگر بخواهیم درمورد کاربرد دستگاه تصفیه آب سخن بگوییم، بیان این نکته مهم است که در سال‌های اخیر مردم برای استفاده از این دستگاه‌ها، اشتیاق زیادی نشان می‌دهند. به دلیل اين تقاضاها، برندهای گوناگونی اقدام به تولید این محصولات کرده‌اند. بنابراین توصیه می‌شود که قبل از خرید این محصولات حتما از برندهای معتبر خریداری کنید. ايران صنعت از جمله فروشگاه‌های آنلاين است که انواع این محصولات را در اختیار شما قرار داده. شما می‌توانید جهت مشاهده و استعلام قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی، به این سایت مراجعه کنید.


اميدوارم ازمطالب اين فروشگاه لذت برده باشيد.باتوجه به نوسانات بازار هم اكنون ميتوانيد كليه محصولات دستگاه تصفیه آب را در فروشگاه ايران صنعت سفارش گذاري و خريد فرماييد.



كليدواژه:

نمايندگي دستگاه تصفیه آب، قيمت دستگاه تصفیه آب ،خدمات پس ازفروش دستگاه تصفیه آب ،مشخصات دستگاه تصفیه آب ،تاريخچه دستگاه تصفیه آب ،محصولات جديد دستگاه تصفیه آب در ايران صنعت


فروش يايان يك معامله نيست آغاز يك تعهد است



لينك خريد محصولات دستگاه تصفیه آب در فروشگاه ايران صنعت



گرد آورنده : irsanat.com :( مهدی آقابالازاده )
تاریخ ارسال :  1402/11/07     
تعداد مشاهده :450
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : تاسیسات


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 94
تاریخ :1403/2/19
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.